Hey, hallo! En welkom bij ‘Wat heb ik vandaag gedaan om mijn bedrijf weer verder te laten groeien?‘ Gisteravond en dus eigenlijk vannacht, dus vanochtend… telt mee voor vandaag. Het is echt een super drukke gekke week, jongen! Ik heb ik denk gemiddeld drie/vier misschien vijf uur per nacht geslapen deze week en dus als ik een beetje wallen begin te krijgen, dan weet je waarvan het komt. Vannacht was het weer half twee eer dat mijn online training was afgelopen. Ik volg al anderhalf of twee jaar ofzo een training over marketing en die komen af en toe met een update over nieuwe tactieken, strategieën, etc. En zoals gisteravond vanaf 11 uur gepland en dat zou anderhalf uur moeten duren. Maar het was half twee eer dat we klaar waren. Zat ook een leuke Q&A – Questions and Answerring – bij.
En voor degenen die op de podcast luisteren; super leuk dat je er bent. Zijn we echt super blij mee dat we daar ook elke dag steeds meer downloads zien en luisteraars. Super leuk dus, dat is voor iTunes, Spotify, SoundCloud, iHeartradio zijn we volgens mij mee bezig of die komt eerdaags, maar weet ik ook in deze even een ja, m’n scherm deel voor korte duur, maar dat kom ik zo op. Dus de rest is prima te volgen op de podcast.
Leuk dat jullie er zijn!
Maar ja, om half twee na ook wat vragen en antwoorden gekregen te hebben van danwel de coach, de master himself, Aaron dank je wel! En ging het erover wat mijn… hoe noemt ‘ie dat nou… mijn grootste waarde is voor de klant en ja, daar ben ik vannacht denk ik, maar ook vandaag heel veel mee bezig geweest en eerdere verhalen van mij. Dan speel ik in op gemak of prijs… of nou ja prijs, ik ben 10 jaar, bijna 11 jaar ondernemer. Tuurlijk kijken wij naar prijzen en willen onze eigen niet helemaal de markt uit prijzen, maar ik ga niet op prijs vechten. Weet je:
Ik wil niet de goedkoopste zijn, ik wil de beste zijn. En het beste daar betaal je uiteraard iets meer voor.
Subscribe to IT Secret Radio channel on youtube
Dus ik heb eigenlijk gelijk in de praktijk gebracht wat ik gisteren daar geleerd en besproken heb en dat wil ik gewoon met jullie laten zien, want de video voor de homepage die heb ik dus opnieuw opgenomen door mijn primaire boodschap aan te passen, wat het is wat wij doen. En ik ga hier gewoon lekker op play drukken en dan zou ik zeggen: kijk en luister even mee.
Welkom bij M-IT Services, ik ben Marcel Martens en ik heb een unieke manier om u 90% van de hoofdpijn, de frustratie en de downtime voor alle IT-bedrijven te besparen. Zodat u weer kunt concentreren op de groei van uw bedrijf, zonder beveiligingsrisico of IT-problemen. Doe hier rechts de korte quiz en ik laat precies zien welke Cloud-oplossing het beste bij u past.
Heb je ‘m? Kon je ‘m goed horen? Eerste zin is denk ik de belangrijkste… een beetje verder spoelen: “ik heb een unieke manier om u 90% van de hoofdpijn, de frustratie en de downtime van alle IT-bedrijven te besparen”. Dat is ook echt zo, vraag het maar, ik heb 10 jaar lang geworsteld met allerlei Cloud-oplossingen. Of ja, geworsteld klinkt natuurlijk vreemd, maar zoals ik ook in m’n podcast zeg. Onze systemen hebben nog nooit zo stabiel gedraaid als met het altijd-veilige-in-bedrijf-pakket. Klanten aan wie dat wij dat pakket verkopen die spreek ik eigenlijk het hele jaar niet. Tenzij wij een check-up doen van hun systemen.
Tuurlijk gaat er wel is een keer iets fout met een printer of wat dan ook, maar dan zijn we er om het op te lossen!
Waar het om gaat hier is wat wij nou veel horen is dat partijen die switchen naar ons of die bijvoorbeeld alleen maar Office 365 hebben en daar niet helemaal lekker mee uit de voeten kunnen en dus veel meer baat hebben bij het complete pakket dat wij bieden, dan horen we achteraf van als ik ga evalueren – doe ik met elke oplevering – hoe klein of hoe groot die ook is. Kijk, als een ZZP’er bijvoorbeeld die maar één werkplek heeft. Nou, laat hem een pc en een laptop hebben, als wij die gemigreerd hebben, ook daarmee doe ik een evaluatie. Dan ga ik er misschien niet naartoe, maar dan doe ik dat telefonisch. Bedrijven die meer als vijf werkplekken hebben, zijn we automatisch ook met meer mensen bezig om die allemaal om te zetten. En dan na de oplevering doe ik ze kort, liefst zo kort mogelijk daarna dat alles nog vers in het geheugen zit, doe ik evaluatie en wat wij dan eigenlijk keer op keer horen, ik heb het van de week ook in een video verteld is dat de meeste aanbieders of service providers, net zoals wij, van vandaag de dag, die leveren een hartstikke mooie Cloud-oplossing en laat ik even buiten beschouwing of die nou precies voldoet aan de wens of niet, want dat vind ik in deze… ja, is wel relevant, maar even niet belangrijk, daar horen wij van dat ze een hele mooie Cloud-oplossing leveren maar ze vergeten gewoon de rest binnen het kantoor. Denk aan printers, denk aan scanners die in één keer niet meer kunnen mailen. Weet je, iedereen die vindt het fijn om zo’n multi-functional…
je kent het wel… pak papier erop, op de scanknop, naar de mailbox en naar de klant.
Of naar je fileserver traditioneel, zal alleen dan nu iets anders zijn, maar dat ze die gewoon niet meenemen in dat verhaal en dan denk ik ja, mensen, hoe kun je nou je klant bedienen, zonder een compleet product.
Weet je, die klant die wil maar één ding. Geen gezeik met IT. IT is een must voor hem, hij of zij kan er niet omheen. Er zijn er natuurlijk bij die daar ook een beetje een hobby in hebben, maar prima. Dat zijn nou over het algemeen niet direct onze klanten. Dus die wil daar helemaal niet mee bezig zijn. Die wil bezig zijn met z’n onderneming. Stel: je hebt een bedrijf met 20 tot 50 medewerkers, maakt even niet uit.
Als al die IT-vragen die de werknemers of medewerkers hebben bij de directeur komen… ja joh, die wordt helemaal gek, die heeft daar helemaal geen zin in, die heeft daar helemaal geen tijd voor.
Super frustrerend, van ja, punt 1: het personeel zit vaak stil, want anders dan komt die daar niet. Dus die kan zijn eigen werk niet doen. Hij wordt van zijn werk… of zij wordt ja, sorry hoor, ik spreek vaak in de hij-vorm, maar daar bedoel ik echt niks mee, weet je hij/zij maakt niet uit… die ondernemer, die wordt van z’n werk gehouden. Ja, dat kost meer dan dat jij denkt. Dat is niet alleen dat uurtje dat die medewerker niet kan werken. Jij wordt uit je flow gehaald… of uit je, waar je ook mee bezig bent. Je moet er daarna weer opnieuw terug induiken. En natuurlijk dat is 80-90% van ons werk, switchen, problemen oplossen en weer door… nog een keer een probleem tussendoor, mee dealen en weer door. Je herkent het wel, hè? Dat kan bijna niet anders.
Los van dan nog de downtime, want er was eentje frustratie… en hoofdpijn, daar krijg je gewoon letterlijk hoofdpijn van,
geen één ondernemer zit op dat gezeik te wachten.
Tweede was frustratie en die heb ik net uitgelegd. Derde: is de downtime. Ja, ons pakket bestaat niet uit één Cloud-oplossing, maar uit meerdere. Dus ook al is er ergens een grote storing, dan lig je niet compleet lam. Weet je, ik kan niet hier hard maken of zeggen van dat er nooit geen storingen zijn. Het blijft IT, ook bij werken met Office 365 of de Google G Suite en als daar nou eenmaal een grote storing is, dan hebben onze klanten en wij daar ook last van. Maar het feit is dat als… ja, dat is natuurlijk ook wel zo fijn… stel dat je even niet bij je mail kunt, omdat er bij Office 365 iets aan de hand is, dan kun je nog wel steeds gewoon met je documenten verder en met je offertes en met andere dingen, zonder dat je in één keer compleet lam ligt.
Dan ga ik even naar de volgende zin:
Zodat u zich weer kunt concentreren op de groei van uw bedrijf, zonder beveiligingsrisico of IT-problemen.
Kijk en die laatste twee, die zijn natuurlijk zeker ook wel zo belangrijk. Niet iedereen is misschien bezig met de groei van z’n bedrijf, maar ik denk in deze tijd als je het nu niet druk hebt. En druk… ik vind ja, het was van de week ook op het nieuws; iedereen is druk. Ja, hallo. Plan gewoon je zaken en werk ze lekker af en dan draai je maar wat extra uren. Aan het eind van de maand als je weer op je bankrekening kijkt, dan hoor ik je ook niet klagen. En als er iets verkeerds… dus als je het nu niet druk hebt, dan ja, dan zit je of in de verkeerde tak van sport, je hebt te lang niks aan acquisitie gedaan. Ik weet het niet, maar dan doe je denk ik op dit moment iets fout en moet je een keer achter de oren krabben. Nou, ik ben het gewoon even kwijt.
Dus ik ga gewoon even terug, sorry:
…beveiligingsrisico of IT-problemen.
Dat ja. Dus terwijl dat die ff aan het focussen is op de groei van z’n onderneming of het bedienen van z’n huidige klant en afwerken van opdrachten, wil men ook geen gezeur hebben omtrent beveiliging. Ze willen gewoon gerustgesteld zijnonze unieke ransomware-bescherming hebben. Je kent van vorig jaar nog wel de berichten van de Organon etc. Nou, als ik jou vertel dat ze dat voor € 2,85 ex. de BTW, per maand, per werkstation hadden kunnen voorkomen…
die mensen daar hebben meer dan een halfjaar geen pc’s gehad. Reken maar uit wat dat kost.
Zaten ze per afdeling met een laptop die dan vrijgegeven was door IT. Ik heb het vrienden van m’n vrouw die werken daar. Die hadden een afdeling met 15 of 20 man en die mochten allemaal een halfuur per dag op een laptop. Nee jongens, toppie! Dan gaan we lekker meters maken. Het gaat niet om die 2,85 maar de geruststelling en gewoon het vertrouwen kunnen hebben dat je data daarmee veilig is en dat je systemen vandaag de dag, zo optimaal mogelijk beschermd zijn. Ook daarin, niemand geeft daar garanties in. Want als morgen een slimme hacker opstapt of opstaat, dan komt ‘ie erdoorheen en dan is het weer allemaal reactief in plaats van proactief.
Maar wij proberen daar zo proactief mogelijk in te zijn, door daar dagelijks mee bezig te zijn. Dagelijks nieuwe technieken toe te passen, zorgen dat je altijd up-to-date bent. Nou ja, zo kan ik wel even doorgaan, maar dat is niet de focus voor vandaag.
Nou, ook dat is dus component drie: meerdere Cloud-oplossingen waar je data of mail staat, goede bescherming dat daar van buitenaf of malafide software of hacks of wat dan ook, niks mee kan gebeuren en het derde is nou, mocht dan toch echt overal helemaal de pleuris uitbreken, zorg dan dat je goede back-ups hebt. Want ook heel veel mensen… dat denken ze allemaal wel van: h
, het staat toch in de Cloud, is allemaal veilig. Nee! Sorry jongens, ik moet jullie teleurstellen; nee!
Microsoft maakt geen back-up van jouw mail of datastandaard. Moet je zelf faciliteit voor inregelen of zelf faciliteren. Zelfde geldt met Google. Weet je, het is leuk dat je met Google Drive 10 versies terug kunt, maar als Google gehackt wordt of ik noem maar iets… er brandt van alles uit, dan hebben die dat wel degelijk redundant ingericht, maar dan nog: regel je zaken zelf. Jij bent zelf verantwoordelijk dat je je onder andere je boekhouding zeven jaar kunt overleggen met de fiscus. En als jij dan komt van ja, sorry, maar ik had alles bij Google staan en nou ja, die zijn gehackt of wat dan ook. Heeft de Belastingdienst echt geen boodschap aan. Is jouw verantwoordelijkheid, is jouw onderneming. Dus regel je zaken.
Nou, dat alles zit in het altijd-veilig-in-bedrijf-pakket
zoals wij dat noemen en dat je gewoon voor een paar tientjes compleet ontzorgt. En dan hoef jij je niet meer druk te maken over de beveiliging van je systemen, dan wel je data, dan wel je mail.
En de laatste en dan ga ik hem afronden voor vandaag als jullie dat goed vinden. Want het is de hele week al veel te laat. IT-problemen: als er dan toch problemen zijn, je weet van ons. En als je ons nog niet kent, dan leer je dat heel snel kennen. Wij proberen altijd tot de kern van het probleem te komen. Dus als er iemand een medewerker of een directeur of wat dan ook zich bij ons meldt, met een probleem en wij weten dat meerdere mensen binnen het bedrijf dezelfde manier gebruiken, of dezelfde toepassingen gebruiken. Ja, hoe makkelijk is het dan om ook gewoon even te vragen van:
joh, denk je dat hier meer mensen last van hebben en zullen we het daar ook voor fiksen?
Tuurlijk, super fijn! En het liefst… sommige die hebben daar graag nog even de hand in dat ze qua kosten in ieder geval wel weten van: nou, er komt een factuur ja of te nee, maar ik denk dat 95 tot 98% van onze klanten, de medewerkers gewoon zelf contact met ons opnemen en die ondernemer wil daar eigenlijk gewoon letterlijk niet mee bezig is. En dat is gewoon fijn. Als ondernemer wil je aan je bedrijf werken, niet in je bedrijf. Ik heb jarenlang veel te lang in mijn bedrijf gewerkt in plaats van aan mijn bedrijf. Vorig jaar is het gelukt om dat om te draaien en als ik zie wat voor meters we nu aan het maken zijn!
Mensen, echt helemaal geweldig. Het geeft mij zoveel energie dat ik ook gewoon deze week gewoon trek. Ik heb gezegd, ja ’s ochtends kwart voor zeven gaat gewoon de wekker. Dat is elke dag. Nou, het weekend dat is misschien half acht, maar goed. Ik, ja, het zal best een keer ergens een einde aankomen, maar op dit moment kan ik niet zeggen dat ik nou deze week daar heel veel last van heb. Het geeft mij zoveel energie, de hoeveelheid klanten we op dit moment verwelkomen en de hoeveelheid bedrijven die wij op dit moment kunnen helpen met dit pakket…
Ja, jongens, dat geeft mij genoeg energie om hier in ieder geval voorlopig wel even mee door te blijven gaan.
Dus nou, ik hoop dat je hier iets aan hebt. Doe er je voordeel mee. En laat weten wat je ervan vindt. Deel het, tag ondernemers waarvan jij weer denkt dat die er iets aan hebben en dan zie ik jullie graag morgen weer.
Heb je nou zoiets van: Marcel, waar kan ik dit krijgen of waar staat al die informatie wat jij hier weer vandaag loopt te delen? Ga dan naar altijdveiliginbedrijf.nl, helemaal aan elkaar: altijdveiliginbedrijf.nl.
Zie je daar!
Groetjes,
Marcel Martens
Hoe ik nieuwe technieken toepas