Hey hallo en welkom bij ‘wat heb ik vandaag gedaan om mijn bedrijf verder te laten groeien?’ Eerst even iets hartstikke leuks wat we vandaag gedaan hebben. Vandaag hebben we bij stichting Piccino nieuwe VOIP-oplossing geleverd, niet dat het daar over gaat, maar daarmee hebben we wel een stukje nostalgie vervangen en ik ga dalijk even mijn scherm delen voor de foto die ik vandaag heb gemaakt. Hij is echt super leuk. Is gewoon een floppy tegen met een back-up van de configuratie van de telefooncentrale. Een oude Vox Davo van de KPN.
Subscribe to IT Secret Radio channel on youtube
Ik heb ze gebeld van: “jongens, moeten dingen retour willen jullie terug hebben en nee hoor, ze gaan er niks mee doen. Ze kunnen dit ook niet meer gebruiken. Dus het mag netjes afgevoerd worden voor recycling. Dus ja, leuk om dat gewoon tegen te komen in ons vak en gewoon een ouderwetse floppy toch weer even vast te hebben gehad. En de nieuwe jongens bij ons die weten niet eens wat zo’n ding is en wat het in hemelsnaam ja, wat je d’r mee moet haha. Ja, ik vind dat gewoon super leuk, maakt me ook wel gelijk weer oud. Ik bedoel, je voelt je effe oud, maar maakt me niet zoveel uit. We gaan gewoon lekker door.
En daarnaast hebben we vandaag de eerste afspraak gehad mensen. Super leuk. Het zijn natuurlijk die belafspraken die uit de mail merge voortvloeien en de afspraak van half twee die ja, super leuk, die vond het leuk om langs te komen, dus die stond in één keer bij ons binnen. Hartstikke leuk, ik heb drie kwartier denk ik met die man, ja of die man, jongen, ik denk dat ‘ie een beetje van mijn leeftijd is aan tafel gezeten. Leuk gesprek gehad, inzicht gekregen in wat hij doet en waar zijn focus naar uitgaat voor dit jaar. En ja, leuk om elkaar zo te ontmoeten en te kijken of we elkaar ergens kunnen helpen.
Dus dat was de eerste en vanmiddag had ik gelijk een tweede gesprek en voor dinsdag, mensen, dinsdag kom ik denk met rode oren thuis want ik heb aangegeven in de Calendly-tool waarmee mensen dus rechtstreeks in mijn agenda tijd kunnen boeken, dat ik daar maandagmiddag, dinsdagmiddag en vrijdagmiddag voor beschikbaar ben en ik zal mijn agenda, adres blur ik wel even weg, maar ik zal mijn agenda voor dinsdag delen. De aantallen die zijn, die ga je volgende week of in het weekend wel horen bij de review. Maar kijk hier, mensen, één, twee, drie, vier, vijf, zes, zeven, acht. Acht afspraken voor aanstaande dinsdagmiddag. Wordt helemaal leuk! Ik ga weer mensen te woord staan en ga d’r iets moois van maken.
Hartstikke bedankt voor het kijken en nou ja, dat is wat ik vandaag gedaan heb. Misschien nog wel even wat toe te voegen want ik had dit echt nooit verwacht van een mail-campagne. Normaal hoor je van, ja, de media-goeroes, of de reclame-goeroes van: nou, ok, als je met mailmarketing aan de gang gaat, mag je blij zijn met één, max twee procent respons. Ik ga hier niet te veel verklappen over de getallen die wij deze week gehad hebben. Maar afspraken komen steeds binnen, ik vind het helemaal geweldig, ik krijg er super veel energie van en dit spoort mij alleen maar aan om om dat meer te gaan doen. Laat die agenda maar lekker vol zitten en nieuwe afspraken maken.
Daarna ook nog wel leuk, een oude relatie van eigenlijk mijn vader, had ook ooit een IT-bedrijf gehad, heeft al eerder klanten aan ons aangekaart. Zijn we natuurlijk super blij mee. Betekent dat mensen tevreden zijn, anders dan doen ze dat niet op die manier. En is in mijn ogen nog steeds de beste reclame die er is. Maar die mailde mij gisteravond tegen een uur of 10, nadat ik de video van gisteren had geupload en daar had ik op gereageerd van: nou, Stijn heet die jongen, Stijn, shoutout, hi Stijn! Dank je wel, leuk.
Ik zeg van, nou, super fijn, super tof dat je aan ons denkt en nou ja, graag ook jouw klanten helpen we graag als jij daarmee wil stoppen en ik zeg:
“Maar zullen dan morgen even bijpraten?”
Zodat ik een beetje weet welke lijn die klant denkt en op welk spoor dat ‘ie zit,
zodat wij daar zo goed mogelijk op in kunnen haken en hem dezelfde of betere service en dienstverlening kunnen geven dan dat ‘ie gewenst is, hè. Moet natuurlijk niet achteruit gaan, maar altijd vooruit. Dus die heb ik vanmiddag gesproken, super leuk, kwam gelijk ook een tweede potentieel uit. Dus ja, mensen, ik weet niet, we zijn gewoon keihard aan het knallen. Alleen maar nieuwe klanten, alleen maar nieuwe dingen. Ons pakket gaat als een raket. Klinkt ook wel weer leuk.
Ik ga nog één leuke delen met jullie, want als het goed is, gaat aanstaande zondag – Top Oss sponsoren wij overigens – waar heb ik ‘m? Ik blur het dalijk allemaal wel uit, AVG, ik heb er geen zin in om daar gezeur mee te krijgen, maar ik wil wel de reclame, de advertentie voor boven de urinoirs bij Top Oss laten zien. Nick heet die jongen.
Even kijken. Even groot scherm. De rest haal ik dalijk wel weg. Ja, carnaval komt er bijna aan:
Witte ut efkes nie? Dan bel de M – IT.
Ik vond ‘m super leuk. We hebben het gewoon gedaan en hij gaat daar boven de urinoirs hangen. Weet je, de meeste mensen die zitten daar toch lekker aan het biertje, dus ik hoop dat ze de humor d’r van in kunnen zien. En nou, dan vaker aan ons denken als het daarover gaat.
Dus dat is wat ik vandaag gedaan heb om mijn bedrijf wederom continu te laten groeien en te blijven groeien. We blijven gewoon met nieuwe dingen bezig om ja, meer herrie in die markt te maken en mensen bewust te maken van de risico’s. En niet alleen hun daar dan bij te helpen om zich daar tegen te weren en te beschermen, zodat ze gewoon lekker kunnen ondernemen. Maar het ook nog is gewoon een stuk beter maken, zodat ze, na het, dat het eenmaal is ingericht ons eigenlijk gewoon niet meer nodig hebben en dat het product gewoon doet wat het moet doen. Dat het draait en ze mogen mij natuurlijk altijd bellen voor een nieuwe laptop of wat dan ook.
Hoe fijn is het als wij een laptop kunnen leveren waar voor de nieuwe medewerker of de directeur zelf, directrice, maakt even niet uit. Hoe fijn is het dan als wij die laptop naar je toe sturen en dat je alleen maar in hoeft te loggen en gewoon gelijk aan de slag kunt? Niks meer installeren, niks meer configureren, al die ellende. Je bent er gewoon vanaf. Je krijgt gewoon een kant-en-klaar bruikbaar product en nou ja, daar zie ik toegevoegde waarde in.
En ik denk dat ik ‘m daarmee af ga sluiten. Het is vrijdagavond en hier is het Voice-avond, ik vind dat wel leuk. Lekker met m’n vrouw even een beetje The Voice kijken, dus ik zie je morgen.
Fijne avond!
Groetjes,
Marcel
ISDN nostalgie omgezet naar VOIP